3
1
σχόλια
860
λέξεις
ΜΟΥΣΙΚΗ
Το φεστιβάλ που γεφυρώνει τα είδη της μουσικής. 3 ημέρες στη Στέγη και στο Παλιό Χρηματιστήριο. Εκδηλώσεις και με ελεύθ. είσοδο
 
ΛΕΝΑ ΛΥΔΑΚΗ
24 Μαΐου 2019
Το διεθνές φεστιβάλ που γεφυρώνει τα είδη της μουσικής και επαναπροσδιορίζει το χάρτη των μουσικών ιδιωμάτων του 21ου αιώνα, επιστρέφει. Η πρωτοβουλία του καταξιωμένου Ilan Volkov, που ξεκίνησε το 2012 στην Ισλανδία και έκτοτε έχει ταξιδέψει σε μέρη όπως η Νέα Υόρκη, η Γλασκώβη, η Νορβηγία και το Τελ Αβίβ, έρχεται να σπάσει τα όρια της μουσικής.

Στην αθηναϊκή έκδοση του Tectonics 2019,  η κλασική μουσική, η ηλεκτρονική, η παραδοσιακή και ο αυτοσχεδιασμός, θα συνυπάρξουν σε ένα περιπετειώδες τριήμερο γεμάτο παγκόσμιες πρεμιέρες και πρώτες εκτελέσεις.

Το φεστιβάλ επεκτείνεται από διάφορους χώρους της Στέγης μέχρι το Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών και περιλαμβάνει δράσεις με ελεύθερη είσοδο και δράσεις με εισιτήριο. Στα δικά μας sos του φεστιβάλ είναι:

BLIXA BARGELD: Το όνομά του είναι ταυτισμένο με τους Einstürzende Neubauten αλλά και τους Nick Cave and Bad Seeds όπου ήταν κιθαρίστας και vocalist επί 20 χρόνια. Με τους Neubauten άλλαξαν τον ήχο της εποχής αμφισβητώντας κάθε στερεότυπο τόσο στον ήχο όσο και με τον τρόπο της επεξεργασίας του. Το 2007 μαζί με τον Alva Noto, δημιούργησε το σχήμα ANBB. Οι ήχοι του Bargeld περιλαμβάνουν σταθερά προσλαμβάνουσες από πολλά ηχητικά και καλλιτεχνικά κινήματα όπως ο σουρεαλισμός και το ηλεκτρονικό ντανταϊστικό καμπαρέ Rede. Νότες, κραυγές, θόρυβος, ηλεκτρονικός και φυσικός ήχος, όλα έχουν συνδυαστεί στις συνθέσεις του.


MATMOS: Από τη δεκαετία του '90, το δίδυμο Matmos από τη Βαλτιμόρη μετρά δέκα άλμπουμ (χωρίς να υπολογίζονται συνεργασίες) κυρίως βασισμένα σε συγκεκριμένα concepts. Ίσως το πιο διάσημο από αυτά είναι το A Chance to Cut Is a Chance to Cure (200) το οποίο είναι γεμάτο ήχους από δείγματα χειρουργικών επεμβάσεων όπως η λιποαναρρόφηση. Το άλμπουμ The Rose Has Teeth in the Mouth of a Beast, είναι αφιερωμένο σε μεγάλους queer καλλιτέχνες και περιλαμβάνει ηχητικά στοιχεία που σχετίζονται με αυτούς. Για παράδειγμα το κομμάτι που αποτίει φόρο τιμής στον William S. Burroughs, διακόπτεται πολλές φορές από έναν πυροβολισμό.

SARAH KENCHINGTON: Πολυεπίπεδη καλλιτέχνις, κατασκευάστρια και μουσικός, με ένα μεγάλο κομμάτι του έργου της να εστιάζει στην ανθρωποκίνητη μηχανική. Ζει σε μία φάρμα κι εδώ και πολλά χρόνια εργάζεται πάνω στη δημιουργία μιας διαρκώς εξελισσόμενης ορχήστρας, η οποία κινείται με πετάλι και απαρτίζεται από όργανα που υποστηρίζονται μηχανικά. Μια πυραμίδα από ποτήρια, μια ορχήστρα χάλκινων πνευστών που χρησιμοποιούν μπαλόνια ως μεμβράνες και μία πίπιζα που παίζεται από δώδεκα άτομα ταυτόχρονα, είναι μόνο μερικές από τις πρωτότυπες δημιουργίες της.

ΑΜΜ: Το βρετανικό τζαζ σχήμα δημιουργήθηκε το 1965, και πλέον είναι ένα από αυτά τα σπάνια σύνολα που έχει καταφέρει πενήντα χρόνια συνεχούς ύπαρξης -όπως οι Beach Boys και οι The Rolling Stones. Το γκρουπ επέκτεινε τα όρια της συμβατικής τζαζ με πιο πειραματικούς ήχους, επηρεάζοντας κατά πολύ την τάση για αυτοσχεδιασμό. Κατά τη διάρκεια της πορείας τους οι AMM είχαν πολλές αλλαγές στο line up τους και ως σήμερα έχουν συμμετάσχει πάνω από είκοσι μουσικοί. Το μοναδικό ιδρυτικό μέλος που παραμένει σταθερό εδώ και μισό αιώνα είναι ο ντράμερ Eddie Prévost.


JESSIKA KENNEY: Ινδονησιακά ακούσματα, περσικά μοτίβο, τζαζ μελωδίες και πειραματική όπερα. Η μουσική της συνθέτη και τραγουδίστριας Kenney συνδυάζει τις παραδόσεις του κόσμου με τον κλασικισμό και τον μοντερνισμό, σε ένα ιδιάζον μείγμα. Οι συνθέσεις της αντλούν όχι μόνο από τη μουσική αλλά και από την ποίηση, τον πολιτισμό, τους ρυθμούς, δημιουργώντας συνδέσεις μεταξύ των εποχών και απρόβλεπτες εξελίξεις μεταξύ των σχημάτων.


Τo πρόγραμμα είναι το εξής:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΙΟΥΝΙΟΥ
21:00 - Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών: 
“Out of the Dark” (νέο site-specific έργο)*: Lemur (NO)
“Outremer” (1969): Bernard Parmegiani (FR)
Nathalie Forget (FR): ondes Martenot
Tetsuya Umeda (JP)


ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ
18:00 - Στέγη - Μικρή Σκηνή:
Παρουσίαση του μουσικού οργάνου ondes Martenot από τη Nathalie Forget (FR)
19:00 - Στέγη - Εκθεσιακός Χώρος -1: S.L.Á.T.U.R. (IS)
20:00 - Στέγη - Φουαγιέ 4ου Ορόφου: Sarah Kenchington (UK)
20:30 - Στέγη - Κεντρική Σκηνή: Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του Ilan Volkov (IL)
“Epexēgēsis” ** (2018-2019): Dror Feiler (IL/SE)
Blixa Bargeld: Τραγούδι, Dror Feiler (IL/SE): Ξύλινα πνευστά και live electronics, Ghayath Almadhoun (PS/SE): Κείμενο
"Siheung Tablatures" * (2019): Eyvind Kang (Σύνθεση ορχηστρικού μέρους), Jessika Kenney (Σύνθεση φωνητικού μέρους)
Jessika Kenney (US): Φωνή, Eyvind Kang (US): Setar
“Tropic” (1968): Γιάννης Ιωαννίδης (GR)
“Magna Ipsum Heimat Ut Enim Minen Vacuum” (2014-2015): Γεωργία Κουμαρά (GR)
“Reverb Music” *** (2015-2019): James Alexandropoulos-McEwan (GR/UK)
22:30 - Στέγη - Μικρή Σκηνή: Σοφία Λαμπροπούλου: Κανονάκι (GR) & Στράτος Μπιχάκης: Electronics (GR). Ánde Somby (NO)
00:30 - Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών: Mik Quantius (DE), Zombie Penguin & the Glory Holes (GR), The Prudence Tapes (GR)

ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΙΟΥΝΙΟΥ
18:00 - Στέγη - Μικρή Σκηνή:
“Great Piano Trilogy – Breakwater, Response, Magic” * (2019): Παναγιώτης Κόκορας (GR)
“Arioso for two pianos, one pianist” * (2019): Ανδρέας Λεβισιανός (GR)
“PM” * (2019): Θάνος Πολυμενέας-Λιοντήρης (GR)
“Wie ein Hauch” * (2019): Γιώργης Σακελλαρίου (GR)
Λορέντα Ράμου (GR): πιάνο
19:15 - Στέγη - Εκθεσιακός Χώρος -1: S.L.Á.T.U.R (IS): Συναυλία / παρουσίαση παιδικού εργαστηρίου
20:00 - Στέγη - Φουαγιέ 4ου Ορόφου: Sarah Kenchington (UK)
20:30 - Στέγη - Κεντρική Σκηνή: Jessika Kenney (US)
“For Nathalie Forget” * (2019): Iancu Dumitrescu (RO)
Eyvind Kang (US): Βιόλα, Nathalie Forget (FR): ondes Martenot, Octav Avramescu (RO) & Iancu Dumitrescu (RO): Πιάνο. Matmos (US)
22:30 - Στέγη - Μικρή Σκηνή: AMM (UK)
Eddie Prévost: Ντραμς, Keith Rowe: Κιθάρα, John Tilbury: Πιάνο

* παγκόσμια πρεμιέρα
** παγκόσμια πρεμιέρα στις 24 Μαΐου στο Tectonics Stavanger
*** παγκόσμια πρεμιέρα μεταγραφής για συμφωνική ορχήστρα


Info: Tectonics Athens 2019,  σε διάφορους χώρους της Στέγης και στο Παλαιό Χρηματιστήριο Αθηνών, 7-9 Ιουνίου.
εμφάνιση σχολίων