Το Facebook στοχεύει τινέϊτζερς, τις στιγμές που νιώθουν «ανασφαλείς» και «αποτυχημένοι», σύμφωνα με αποκάλυψη που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων
ΑΘΗΝΑ ΛΕΒΕΝΤΗ
15 Ιουνίου 2017
Η «εξόρυξη» προσωπικών δεδομένων είναι στάνταρ για όσους χρησιμοποιούν τα social media και αυτό δεν είναι κάτι νέο. Φαίνεται όμως πως το Facebook το πήγε ένα βήμα πιο πέρα αφού το The Australian, αποκάλυψε ένα εμπιστευτικό έγγραφο που ετοίμασε το Facebook, το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ, έλεγε ότι η εταιρεία προσφέρει στους διαφημιζόμενους τη δυνατότητα να στοχεύσουν 6,4 εκατομμύρια νεότερους χρήστες (ακόμα και 14 ετών), σε στιγμές που βρίσκονται σε ψυχολογική ευπάθεια, όπως όταν αισθάνονται «άχρηστοι», «ανασφαλείς», «αγχωμένοι» και «αποτυχημένοι».
Το έγγραφο των 23 σελίδων είχε προετοιμαστεί για πιθανό διαφημιζόμενο και τόνιζε την ικανότητα του Facebook να διαφημίζει σε «στιγμές που οι νέοι χρειάζονται «τόνωση αυτοπεποίθησης». Σύμφωνα με την έκθεση του The Australian, το Facebook παρακολούθησε τοποθεσίες, φωτογραφίες, αλληλεπιδράσεις και φυσικά τα «χαμηλά» αυτά συναισθήματα.
Την ημέρα που διέρρευσε το έγγραφο, το Facebook έσπευσε να κάνει μια δημόσια δήλωση υποστηρίζοντας ότι η υπόθεση του άρθρου ήταν «παραπλανητική» επειδή «το Facebook δεν προσφέρει εργαλεία για να στοχεύσει τους ανθρώπους με βάση τη συναισθηματική τους κατάσταση». Η δήλωση έγραφε επίσης πως το έγγραφο αυτό «είχε σκοπό να βοηθήσει τους εμπόρους να καταλάβουν πώς εκφράζονται οι άνθρωποι στο Facebook και ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε για τη στόχευση διαφημίσεων».
Το κοινωνικό δίκτυο είπε επίσης «Η ανάλυση για τους ανήλικους δεν ακολούθησε τα πρωτόκολλα αξιολόγησης της έρευνας του Facebook», υπονοώντας ότι η ανάλυση δεν είχε εγκριθεί από τα κεντρικά γραφεία οπότε «θα επανεξετάσει τις λεπτομέρειες για να διορθώσει την επίβλεψη».
εμφάνιση σχολίων