Η έλλειψη που υπήρχε μας οδήγησε στην αναζήτησή τεχνικών για να τα φτιάχνουμε μόνοι μας και έτσι αποφασίσαμε να εκμεταλλευτούμε όλα αυτά που είχαμε μάθει προσπαθώντας.
Τι σημαίνει το όνομα Three Cents; Το όνομα Three Cents μας πάει πίσω στο 1929-1930 κατά τη διάρκεια της Ποτοαπαγόρευσης και συγκεκριμένα την περίοδο της Μεγάλης Κρίσης. Η Ποτοαπαγόρευση είχε οδηγήσει τους μαγαζάτορες να κλειδώσουν το αλκοόλ στα υπόγεια, αλλά τα bar συνέχισαν να λειτουργούν ως soda fountain bars ή drugstores, φαρμακεία δηλαδή.
Ήταν ο μόνος τρόπος κοινωνικοποίησης της εποχής και καθώς αλκοόλ δεν μπορούσε να σερβιριστεί, το ανθρακούχο νερό με ή χωρίς γεύσεις γνώρισε μεγάλη έξαρση. Κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Κρίσης λοιπόν και με την υποτίμηση του δολαρίου, το πιο φθηνό πράγμα που μπορούσε να παραγγείλει κανείς ήταν το ανθρακούχο νερό και κόστιζε μόλις 2 cents. Συνήθιζαν να το παραγγέλνουν ως "two cents plain" δηλαδή το "απλό" με τα 2 cents, το οποίο αποτελεί και το όνομα του δικού μας ανθρακούχου νερού. Χρησιμοποιούσαν τότε διάφορα σιρόπια για να αρωματίσουν το ανθρακούχο νερό, τα οποία κόστιζαν 1 cent.
Το Three Cents λοιπόν αναφέρεται στην τιμή μιας αρωματισμένης σόδας εκείνη την εποχή. Το όνομα μας ήρθε σχετικά εύκολα, καθώς μελετούσαμε για το ανθρακικό και την ιστορική αναδρομή αυτών των ροφημάτων αρκετό καιρό.
Πώς αποφασίσατε να προχωρήσετε στο εγχείρημα του Three Cents; Η ανάγκη είχε προσδιοριστεί, η γνώση υπήρχε το ίδιο και τα φόντα. Έμενε μόνο να το αποφασίσουμε.
Νομίζω ότι κινητήριος μοχλός ήταν ο ρομαντισμός που είχε όλη η παρέα σχετικά με την ανάπτυξη αυτού του προϊόντος από το μηδέν και το συναισθηματικό δέσιμο που είχαμε με αυτό. Ήταν και λίγο πατριωτικό το θέμα για εμάς. Οι Έλληνες bartenders κατακτούν χρόνια τώρα παγκόσμιους διαγωνισμούς και το επίπεδο της ελληνικής σκηνής είναι πολύ υψηλό, αλλά παρόμοια εγχειρήματα είχαν κάνει μόνο ξένοι bartenders
Ποια είναι η ομάδα; Πώς γνωριστήκατε; Η ομάδα αποτελείται από το Γιώργο Μπάγκο, το Γιώργο Τσιρίκο, το Βασίλη Καλαντζή κι εμένα, το Δημήτρη Νταφόπουλο. Εγώ με τον Γιώργο Μπάγκο γνωριζόμαστε από την Καρδίτσα που είναι η καταγωγή μας και μέσω του χώρου γνωρίσαμε -πρώτα ο Γιώργος και ύστερα εγώ- τον άλλο Γιώργο (Τσιρίκο). Όλοι μαζί ήρθαμε κοντά, όταν ξεκίνησα να δουλεύω πριν από 1,5 χρόνο για την εταιρεία του Βασίλη. Η γνωριμία έγινε και αμέσως "δέσαμε". Έπαιξε σημαντικό ρόλο στο εγχείρημα από πού προερχόμαστε. Ο
Βασίλης Καλαντζής είναι ιδιοκτήτης της εισαγωγικής Granikal και της εταιρείας διανομής Umami, ενώ έχει εμπειρία 20 ετών στο χώρο της εστίασης, ο
Γιώργος Τσιρίκος είναι διακεκριμένος bartender και νικητής σε πολλούς διαγωνισμούς, ενώ έχει διατελέσει μεταξύ άλλων head bartender στο Purl (Λονδίνο) και στο 360 (Αθήνα) και είναι απόφοιτος ΙΕΚ Πληροφορικής. Ο
Γιώργος Μπάγκος (Theory bar and more) είναι επίσης διακεκριμένος bartender και πρώτος παγκόσμιος νικητής στο Disaronno Mixing Star του 2010, ενώ είναι απόφοιτος Διοίκησης επιχειρήσεων, και τέλος εγώ που ανήκω στο bar team του
The Clumsies και είμαι υπεύθυνος εκπαιδευτικού προγράμματος της εταιρείας Granikal από το 2013 ενώ έχω σπουδάσει Marketing & Επικοινωνία. Όπως βλέπετε η παρέα είναι αυτάρκης και η εμπειρία δεν λείπει.
Η οικονομική συγκυρία επηρέασε τις κινήσεις σας; Η οικονομική συγκυρία σίγουρα δεν ήταν για μας ό,τι καλύτερο. Το timing όμως ήταν σωστό. Η αγορά ζορίζεται, παρ' όλα αυτά μας αρέσει να είμαστε αισιόδοξοι και να σκεφτόμαστε τα θετικά του εγχειρήματος.
Καταφέρνουμε σε λιγότερο από 1 χρόνο από την έναρξη του εγχειρήματος να δηλώνουμε συμμετοχή σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις και να πετυχαίνουμε εξαγωγές, ακόμη κι αν η πολιτική κατάσταση δεν ήταν καθόλου ευνοϊκή για το μεγαλύτερο διάστημα λειτουργίας της εταιρείας.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το Three Cents; Τι θα θεωρούσατε εσείς επιτυχία; Στόχος είναι η βιωσιμότητα της εταιρείας και η ομαλή και σταδιακή ανάπτυξή της. Ένα μεγάλο κομμάτι που έχουμε δώσει ειδικό βάρος είναι οι εξαγωγές αλλά και η καθιέρωση στα ελληνικά μπαρ τα οποία και μας ανέδειξαν άλλωστε. Ωστόσο η επιτυχία για εμάς δεν αποτυπώνεται με οικονομικούς όρους. Επιτυχία για μας σημαίνει να καταφέρουμε να ευαισθητοποιήσουμε τον καταναλωτή σχετικά με το απλό gin & tonic που παραγγέλνει καθημερινά, και να τον ενημερώσουμε γι' αυτή τη νέα ελληνική προσπάθεια και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προϊόντος.
Πού θα βρούμε το Three Cents; Ως επί το πλείστον στα μπαρ που προτιμάτε να πίνετε cocktails! Επίσης μπορείτε να μας βρείτε σε καλά ενημερωμένες κάβες, επιλεγμένα καταστήματα deli και στα σουπερμάρκετ Θανόπουλος.