Καμπάνια τυπωμένη με φθηνό χρήμα
ΝΙΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
22 Νοεμβρίου 2010
O Μουγκάμπε στη προσπάθεια του να φιμώσει την εφημερίδα Zimbabwean που με άρθρα της καταγγέλλει το καθεστώς και περιγράφει την κακουχία του λαού της χώρας, την ανάγκασε να πληρώνει φόρο πολυτελείας, καθιστώντας την απλησίαστη για τον μέσο κάτοικο. Έτσι ο μοναδικός τρόπος για να μην κλείσει το έντυπο ήταν να δημοσιοποιήσει την κατάσταση και να αυξήσει τις πωλήσεις στις κοντινές χώρες.
Η ιστορία για την εφημερίδα, έφτασε μέχρι τα γραφεία της διαφημιστικής εταιρείας TBWA που αποφάσισε να βοηθήσει με μία καμπάνια κόστους πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων (της Ζιμπάμπουε). Για να κοινοποιήσει και καταγγείλει την κατάσταση, τύπωσε τα μηνύματα πάνω σε αφίσες φτιαγμένες από κολλημένα χρήματα, αφού η αγορά χαρτιού θα κόστιζε περισσότερο από τα ίδια τα χρήματα που θα χρειάζονταν. Αφίσες, ταμπλόιντ, γιγαντοαφίσες, φέιγ βολάν, όλα τυπώθηκαν πάνω σε πραγματικά χρήματα και κατέκλυσαν την χώρα και τις γείτονες, τρισεκατομμύρια χαρτονομίσματα στάλθηκαν σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς του πλανήτη, όλα με σκοπό τα μάτια της διεθνούς κοινότητας να κοιτάξουν μια χώρα που τυραννιέται. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να συγκεντρωθούν εκατομμύρια επισκέπτες στο site της εφημερίδας και να ανέβουν κάθετα οι πωλήσεις της.