0
1
σχόλια
255
λέξεις
210

Ενώ στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί πιλοτικό πρόγραμμα για φοιτητές από το ΑΠΘ

ΜΑΡΙΑΝΙΝΑ ΠΑΤΣΑ
3 Ιουλίου 2012
Πρόσφατα είχαμε γράψει για το αμερικανικό πείραμα Social (ανταλλαγής) ποδηλάτων. Τουλάχιστον τώρα ανακοινώνεται ότι ξεκινά και ο Δήμος Αθηναίων να σχεδιάζει τη δημιουργία ενός κοινόχρηστου συστήματος που θα προσπαθήσει να εντάξει ομαλά το ποδήλατο στην κουλτούρα του αθηναίου που στην πλειοψηφία του προτιμά να πατάει γκάζι αντί να κάνει ορθοπεταλιά.

Σύμφωνα με το σχέδιο, τα ποδήλατα θα βρίσκονται σε όλο το εμπορικό και ιστορικό κέντρο, σε περίπου 70 σταθμούς. Επίσης εξετάζεται το ενδεχόμενο να εγκατασταθούν έξω από τους σταθμούς του Μετρό και στάσεις με μεγάλη κίνηση όπως μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και πανεπιστήμια.

Το κόστος ενοικίασής τους και ο τρόπος πληρωμής για τη χρήση είναι υπό συζήτηση. Στην Ευρώπη ανάλογα εγχειρήματα λειτουργούν με την έκδοση μιας προπληρωμένης ηλεκτρονικής κάρτας. Μιας και το σχέδιο είναι ακόμα στα σκαριά, ο Δήμος Αθηναίων ζητάει από όσους ενδιαφέρονται και έχουν σχετικές εφαρμόσιμες ιδέες, να καταθέσουν τις προτάσεις τους είτε μέσω του δημοτικού διαδικτυακού χώρου, είτε στα γραφεία του Δήμου Αθηναίων (Λιοσίων 22, 6ος όροφος).

Την ίδια ώρα στη Θεσσαλονίκη…: Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης είναι πάντα ένα βήμα μπροστά. Δημιούργησε λοιπόν ένα ανάλογο σύστημα αποκλειστικά για τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Σκοπός του είναι να περιορίσει τις δαπάνες καυσίμων και εισιτηρίων αλλά και να ευαισθητοποιήσει δημόσιους φορείς και κοινό. Στο σύστημα του Α.Π.Θ. χρησιμοποιούνται 60 ποδήλατα, τα οποία είναι διαθέσιμα καθημερινά σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο έξω από την Κεντρική Βιβλιοθήκη. Στο σύστημα εργάζονται 10 φοιτητές σε θέσεις μερικής απασχόλησης, ενώ τα έσοδα που προκύπτουν χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και την επέκταση του συστήματος.

εμφάνιση σχολίων