Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος παρουσιάζει την ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας Οι καστανοκόκκινοι βράχοι του Clément Chapillon, με ελεύθερη είσοδο
Η έκθεση αυτή είναι ένα ξεχωριστό ταξίδι στην καρδιά της Αμοργού, μια πρόσκληση στην ανακάλυψη ενός τόπου ακατέργαστου και ταυτόχρονα ποιητικού, όπου η ιστορία, η γεωγραφία και η φαντασία διαπλέκονται, συνθέτοντας ένα μαγευτικό οπτικό σύνολο.DOCTV.GR
4 Οκτωβρίου 2023
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, με την υποστήριξη του Institut français (Παρίσι), παρουσιάζει την ξεχωριστή έκθεση φωτογραφίας του Clément Chapillon, με τίτλο Les Rochers Fauves (Οι καστανοκόκκινοι βράχοι).
«Στην αφετηρία της ιστορίας των καστανοκόκκινων βράχων βρίσκεται καταρχάς ο προβληματισμός γύρω από την έννοια της απομόνωσης σε ένα νησί», εξηγεί ο Clément Chapillon. Μέσα από αυτή τη σειρά φωτογραφιών, ο καλλιτέχνης διερευνά, στο νησιωτικό περιβάλλον του Αιγαίου, την έννοια της απομόνωσης, τόσο σε γεωγραφικό όσο και σε νοητικό επίπεδο.
«Στην Αμοργό, νιώθουμε απομονωμένοι, γεγονός που δημιουργεί έναν άλλο ψυχικό χώρο μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας»
Εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο ο χρόνος, οι ανθρώπινες σχέσεις, οι πεποιθήσεις και το φανταστικό διαμορφώνονται σε ένα πεπερασμένο περιβάλλον που περιστοιχίζεται από το άπειρο. Εδώ και είκοσι χρόνια, ο καλλιτέχνης επισκέπτεται τακτικά την Αμοργό, ένα νησί που βρίσκεται στην καρδιά του αρχιπελάγους των Κυκλάδων.«Στην Αμοργό, νιώθουμε απομακρυσμένοι, απομονωμένοι, γεγονός που δημιουργεί έναν άλλο ψυχικό χώρο στα όρια μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας», μας εκμυστηρεύεται ο Clément Chapillon. Μέσα από το φακό μίας Plaubel Makina 67 (τηλεμετρική μεσαίου φορμά κάμερα), δημιουργεί ένα οπτικό αφήγημα, μεταξύ ντοκιμαντέρ και ποιητικής μεταφοράς, που ερευνά τα αντιφατικά συναισθήματα που προκαλεί η απομόνωση μιας βραχώδους, άνυδρης και άγριας περιοχής.
Χρειάστηκαν δύο χρόνια εργασίας και πέντε επισκέψεις στο νησί της Αμοργού
Το έργο Les Rochers Fauves (Οι καστανοκόκκινοι βράχοι) υλοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2018, με την υποστήριξη της Fondation des Treilles. Η παραγωγή της σειράς φωτογραφιών απαίτησε δύο χρόνια εργασίας και πέντε επισκέψεις στο νησί της Αμοργού. Ο τίτλος του έργου προέρχεται από ένα απόσπασμα του βιβλίου La Grèce d’aujourd’hui, του Γάλλου αρχαιολόγου και συγγραφέα Gaston Deschamps, γραμμένο το 1892 και αφιερωμένο εν μέρει στην Αμοργό.Ο Gaston Deschamps περιγράφει με λυρικό και παλαιομοδίτικο ύφος, τα τοπία, τη ζωή των κατοίκων, τα τοπικά έθιμα, αλλά και την προσωπική του εργασία του και τα συναισθήματα που βιώνει στο νησί. Το κείμενο ενέπνευσε τον Clément Chapillon, ο οποίος χρησιμοποίησε αποσπάσματα για να δημιουργήσει ένα είδος μικρών ποιημάτων που κάνουν αντήχηση με τις εικόνες, αναπαράγοντας με αυτό τον τρόπο την αίσθηση του νησιού.
Ο Clément Chapillon εξερευνά τις περιοχές, τους ανθρώπους και τους δεσμούς που τους ενώνουν μέσα από ένα προσωπικό στυλ δανεισμένο από τον «ποιητικό ρεαλισμό». Οι αφηγήσεις του, μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, εμπνέονται από σύγχρονες μαρτυρίες αλλά και από κείμενα και τεκμήρια του παρελθόντος που διαμορφώνουν τόσο το γεωγραφικό, όσο και το νοητικό περιβάλλον εντός τόπου.
Το πρώτο του ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, με τίτλο Promise me a Land, ήταν μία αναζήτηση γύρω από την έννοια της «γης της επαγγελίας» στο Ισραήλ/Παλαιστίνη. Με το νέο του έργο Les Rochers Fauves (Οι καστανοκόκκινοι βράχοι), ο Clément Chapillon εξερευνά το νησιωτικό στοιχείο αποτυπώνοντας τη δυαδικότητα, την απομόνωση και τη μνήμη ενός αιγαιοπελαγίτικου νησιού. Ο Clément Chapillon είναι επίσης συνιδρυτής του στούντιο παραγωγής ντοκιμαντέρ Unforeseen.