«Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά»: Το έργο αναπαριστά μια γυναίκα σε έναν αρχαίο κρητικό ελαιώνα. Η τοιχογραφία έχει την υπογραφή της Ελένης Ψυλλάκη και η πρόθεσή της είναι να μεταφέρει ένα μήνυμα αισιοδοξίας στο αστικό περιβάλλον της Αθήνας.
Το Ίδρυμα Ωνάση μεταμορφώνει τοίχους μεγάλης κλίμακας σε συνεργασία με σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες. Έχει προηγηθεί μια σειρά από εικαστικές παρεμβάσεις σε αθηναϊκές πολυκατοικίες. Το «Φιλί» του Ηλία Παπαηλιάκη στην πλατεία Αυδή στο Μεταξουργείο, το «Κύμα/Νεύμα» της Σοφίας Στεβή στην πλ. Μαβίλη, το She Who Protects του Αριστείδη Λάππα στην Ομόνοια, η in situ εγκατάσταση από νέον Το Φυλαχτό όλων των Όντων του Άγγελου Πλέσσα στην Πατησίων και η χρυσή «Σταγόνα της Γνώσης» της Νικομάχης Καρακωστάνογλου που αιωρείται στον Νέο Κόσμο.
Οδός Λαγουμιτζή 42, Νέος Κόσμος
Τώρα η αρχιτέκτονας και ζωγράφος Ελένη Ψυλλάκη δημιουργεί στη γειτονιά της Στέγης, το έργο «Μια Γυναικεία Φιγούρα με Κόκκινη και Μοβ Φορεσιά». Η φιγούρα μιας γυναίκας σε έναν αρχαίο κρητικό ελαιώνα παραπέμπει στις θεές με τα υψωμένα χέρια σε στάση ικεσίας που εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.
Βασικό θέμα στη ζωγραφική της Ψυλλάκη «είναι η αναζήτηση της αρμονίας και της ισορροπίας –πνευματικής και ψυχικής– σε έναν ανισόρροπο κόσμο». Ζωγραφίζει με ακρυλικά χρώματα σιλουέτες και μορφές αγγείων σε γήινους τόνους και είναι επηρεασμένη από το design και τη διακόσμηση. «Όταν ξεκίνησα να δουλεύω πάνω στην έννοια του αγγείου, ενός δοχείου που μπορεί να εμπεριέχει μέσα του ένα αγαθό, υλικό ή άυλο, δεν άργησα να συνειδητοποιήσω τον (προφανή) συσχετισμό του με αυτόν της ανθρώπινης φύσης ως ένα σώμα που φιλοξενεί (συν)αισθήματα, αξίες και εμπειρίες».