0
1
σχόλια
768
λέξεις
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
Ρεπορτάζ του Data Journalists και του Άρη Χατζηγεωργίου φέρνει στο φως νέα στοιχεία
 
PRESS | ΦΩΤΟ: UNSPLASH
20 Φεβρουαρίου 2025

Ρεπορτάζ του Data Journalists https://www.datajournalists.co.uk/2025/02/19/apokalypsi-vomva-o-xifaras-edose-tin-entoli-gia-to-mpazoma-sta-tempi/και του Άρη Χατζηγεωργίου φέρνει στο φως νέα στοιχεία: Στέλεχος της Hellenic Train αναφέρει σε κείμενο εσωτερικής έκθεσης της εταιρείας ότι την Παρασκευή 3.03.2023, ενημερώθηκε από τον γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, Γιάννη Ξιφαρά πως «το κατεστραμμένο τροχαίο υλικό πρέπει να απομακρυνθεί το συντομότερο δυνατό». «O κ. Ξιφαράς έχει ως τώρα προστατευθεί με μεγάλη επιμέλεια. Είναι ένα από τα πρόσωπα που δεν κλήθηκαν να καταθέσουν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη, παρά το γεγονός ότι ήταν εκείνος που διαχειριζόταν τα θέματα του σιδηροδρόμου τόσο επί Κ. Αχ. Καραμανλή όσο και επί Γ. Γεραπετρίτη».

Δεν συνάδει με τα αυστηρά πρωτόκολλα διερεύνησης που τηρούνται διεθνώς. Το ρεπορτάζ επισημαίνει ότι η περιγραφή για την απομάκρυνση όλων των αποδεικτικών στοιχείων από την περιοχή δεν συνάδει καθόλου με τα αυστηρά πρωτόκολλα διερεύνησης που τηρούνται διεθνώς, με την κυβέρνηση, ως γνωστόν, να παραβιάζει τον νόμο 5014, που η ίδια είχε ψηφίσει από τον Ιανουάριο του 2023, και σύμφωνα με τον οποίο η διερεύνηση ενός σιδηροδρομικού ατυχήματος γίνεται αποκλειστικά από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Το στέλεχος της Hellenic Train, όπως τονίζουν οι Data Journalists, ο οποίος έχει δώσει κατάθεση και στον ανακριτή, κάνει λόγο για πολλούς υπαλλήλους της εταιρείας, αλλά και άλλων φορέων οι οποίοι μπήκαν μέσα στα διαλυμένα τρένα και μετακίνησαν τα πάντα χωρίς να εξετάζουν εάν αυτά είχαν προηγουμένως ελεγχθεί από κάποιον ερευνητή.

Επιπλέον, κάνει εκτενή αναφορά στις διαδικασίες απομάκρυνσης της εμπορικής όσο και της επιβατικής αμαξοστοιχίας, οι οποίες πρακτικά ξεκίνησαν μέσα στη νύχτα, λίγες ώρες μετά τη μοιραία σύγκρουση. Επίσης, από την έκθεση απουσιάζει η οποιαδήποτε αναφορά στην πυρκαγιά που έκαιγε για ώρες, τις αναθυμιάσεις και τα εγκαύματα που έχουν καταγραφεί από μαρτυρίες επιβατών και διασωστών.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, την Παρασκευή 3 Μαρτίου, κι ενώ έχει προηγηθεί μεταφορά λαμαρινών, συντριμμιών και άλλων χωρίς να γίνεται αναφορά σε διερευνητές που συλλέγουν στοιχεία και θα μπορούσαν για τον λόγο αυτό να διαταράξουν την διακοπή της απομάκρυνσης των συντριμμιών, υπάλληλος μιλάει για την πρώτη δειλή αναφορά για περιορισμούς στην μετακίνηση συντριμμιών.

«Ενημερώθηκα από τον κ. Βλαχογιάννη, αρμόδιο της αστυνομίας για την προανάκριση ότι με εντολή Εισαγγελέα δεν πρέπει να απομακρυνθούν όλα τα επιβατικά οχήματα από τη Λάρισα και να μεταφερθούν σε ένα σημείο μέχρι το τέλος της έρευνας» τονίζει και κάνει αναφορά στους πραγματογνώμονες της Τροχαίας (αυτούς που αποφάνθηκαν και για τα βίντεο από τις κάμερες):

«Επίσης παρουσιάστηκαν οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την Εισαγγελία κ. Μπαρτζόπουλος Σταύρος και Βασιλάκος Απόστολος, οι οποίοι ζητούσαν ενημέρωση για οποιαδήποτε πληροφορία ή εξέλιξη σχετικά με τα ευρήματα των τρένων», αναφέρουν οι Data Journalists.

Τότε εμφανίστηκε ο Γιάννης Ξιφαράς. Τότε εμφανίστηκε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς για τον οποίο αναφέρει το στέλεχος της Hellenic Train: «Το μεσημέρι ενημερώθηκα από τον κ. Ξιφαρά ότι το κατεστραμμένο τροχαίο υλικό πρέπει να απομακρυνθεί το συντομότερο δυνατό», συμπληρώνοντας ότι ο κ. Ξιφαράς έδωσε εντολή άμεσης απομάκρυνσης μέσα στο Σαββατοκύριακο προκειμένου να απελευθερωθεί τουλάχιστον μία από τις δύο γραμμές του τρένου, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ.

Ο συντάκτης της έρευνας των Data Journalists, Άρης Χατζηγεωργίου επισημαίνει ότι «ενώ, όμως, εις βάρος του κ. Αγοραστού έχουν ήδη ασκηθεί διώξεις και ο κ.Τριαντόπουλος μοιάζει να ετοιμάζεται ως “Ιφιγένεια” προκειμένου να διασωθεί κάθε άλλος κυβερνητικός υπεύθυνος, ο κ. Ξιφαράς έχει ως τώρα προστατευθεί με μεγάλη επιμέλεια. Είναι ένα από τα πρόσωπα που δεν κλήθηκαν να καταθέσουν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη, παρά το γεγονός ότι ήταν εκείνος που διαχειριζόταν τα θέματα του σιδηροδρόμου τόσο επί Κ. Αχ. Καραμανλή όσο και επί Γ. Γεραπετρίτη».

«Ήταν το ίδιο πρόσωπο που πριν έρθει ως Γενικός Γραμματέας στο υπουργείο το 2021, ήταν από το 2019 σύμβουλος στην διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και αρμόδιος ακριβώς για έργα όπως εκείνα της σύμβασης 717 (σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση-ETCS) που δεν ολοκληρώθηκαν αλλά θα μπορούσαν να αποτρέψουν την καταστροφή στα Τέμπη. Όμως η εξεταστική-παρωδία, προτίμησε να καλέσει υπουργούς και στελέχη από την δεκαετία του ‘90, όπως τον Τάσο Μαντέλη… » σημειώνει στη συνέχεια.

Τέλος, σχετικά με τα έλαια των μηχανών, το στέλεχος της Hellenic Train είχε αναφέρει ότι «Με την απομάκρυνση όλων των λαμαρινών από την πλευρά της εμπορικής αμαξοστοιχίας, βρέθηκαν πετρελαϊκά υπολείμματα του τροχαίου υλικού στο κανάλι απορροής και ζητήθηκε από την Πυροσβεστική να τα περισυλλέξει για να μην φύγουν στο ρέμα. Έγινε προσπάθεια απορροής με αντλία αλλά λόγω παρουσίας άμμου και πολύ χαμηλής στάθμης η αντλία δεν μπορούσε να λειτουργήσει.

Επίσης λόγω της ημέρας (Σάββατο απόγευμα και Κυριακή) δεν βρισκόταν εταιρεία που θα ερχόταν αμέσως. Για το λόγο αυτό, καθαρίστηκαν με στουπιά και υφάσματα και το κανάλι παραδόθηκε καθαρό τη Δευτέρα. Τα πανιά που χρησιμοποιήθηκαν τοποθετήθηκαν σε δοχεία για να αντιμετωπιστούν ως σκουπίδια».
 

εμφάνιση σχολίων